Ancient Frontier




         Merhaba Sevgili Blog okuyucularım.  Nasılsınız? Koca bir yaz geçti. Şimdi sonbaharı da bitirdik sayılır. Öğrenci arkadaşlara derslerinde başarılar dileyerek başlıyorum.
       Uzay bir bilinmez , teknolojimiz henüz yakın gezegenlere keşif için robotlar göndermeye yetiyor. Zamana ve yeni teknolojilere ihtiyacımız var ama süre gelen savaşlar ,açlık, kıtlık ,çaresiz hastalıklar kırıyor dünyalıların belini. Oyunun böyle bir hikayesi mi var diyenler olmuştur. Yok yok daha ileri bir zamanda bu önemli problemleri çözüp uzaya açılmışız. İnsan oğlunun devamı için dünya dışına çıkmamız mutlaka lazım, öyle değil mi ?
        Ancient Frontier, Antik Akıncı diyerek Türkçeleştirebiliriz. İsmi yanıltmasın sizleri. Bu bir uzay stratejisi. Sıralı strateji oyunu (Turn Base) ve RPG ( Role Playin Game) unsurları barındırıyor. Fair Weather Studios ‘un ilk projesi Bladestar evreni kullanılarak ama daha da geliştirilerek yaratılmış.
                             
                                          Haydi oyuna başlayalım !






 
           Dinlendirici, uzayda olduğunuzu hissettiren, new age tarzı bir fon müziği bizi karşılıyor. Yeni oyun seçeneğinden iki hikayeden birini seçerek devam ediyoruz.
Federasyon ve Müttefikler (Alliance) kampanyaları bulunuyor.  Karşımıza 3 oyun zorluğu çıkıyor. Bunlardan ilki  Beginner adı üstünde yeni başlayan. Oyunun hikayesini merak edenler için oldukça basit savaş ve kaynak yönetimi sunuyor. Veteran (Deneyimli) ise deneyimli oyuncular kalıcı hasar almanız ve zor savaşlar  ve strateji üstüne kafa yorucu saatler sizi bekliyor.
Epic (Destansı) ise oyunun zor oyuncular için düzenlenmiş en zor seviyesi. Kalıcı hasar ve kaynaksızlık sizi zorlayacak arkadaşlar.


   Seçimden sonra da oyunumuza başlıyoruz. Frontiere  yeni atanmış bir teğmeniz. Burada önce diğer teğmenlerle kısa bir sohbetten sonra komutanın verdiği ilk görevi alıyoruz. Komutan Tara bir gönüllü arıyor. Görevi ret edebiliriz de. Ben kabul ettim ve ilk yardım çağrısı gelen bölgeye Fury uzay gemimizi alarak yola çıktım. Bu arada Komutan Tara ile bir ilişkiniz olduğunu ima eden arkadaşlar! Bunlar bu kafayla nasıl teğmen olmuşlar. Arkadaşlarınızın iğneleyici laflarına maruz kalıyorsunuz. Daha merhaba dan sonra başlıyor bu ilişki aşk muhabbeti. Biz gayet efendi ve resmiyiz. Nereden çıkarıyorlar. El alemin ağzı torba değil ki büzesin.
Bu muhabbet biraz chat ekranı ,text advanture havasında geçiyor. Animasyon beklemeyin. Hey gidi Wing Commander..1990’lı yıllarda  Amiga 500 de oynardım o oyunu ve aynı temaya sahipti. Ama o biraz uzay macera simulasyon tarzındaydı. Bu muhabbetler animasyonlu idi. O dönemde 1 mb hafızalı 3 – 5  tane  3,5 inçlik diskete sığan oyunda olabiliyorsa şimdi neden olmuyor diye düşünüyorum. Olsa hoş olurdu. Ama şu da var ki oyunumuz bir strateji.
Stratejilerin olmazsa olmazı kaynak yönetimidir. Burada da Hydrium ana para birimimiz.  Elbette gemi yapımı ve tamiri için gerekiyor.
Proto Energy: Proto enerjisi gemi ve kolonilerin enerji kaynağı.
Data: Yeni teknoloji keşifleri için gerekli olan bilgi kaynağı. Her geminin ayrı bir teknoloji ağacı bulunuyor. Üst menülerde büyüteç işaretini göreceksiniz. Büyüteçten teknoloji ağaçlarına erişirsiniz.gemiler Fighter (Savaşcı) sınıfları, Escort sınıfları ve Ana gemi sınıfları olarak üç ana başlıkta bulunuyor.
  İçinizde ogame oyuncuları varsa gemi tiplerini hemen aşina olacaktır. Fighterler Hafif avcı dan başlayarak komutalara giden yol gibi. Escortlar nakliyelerin silahlandırılmış refakatçi hallerine benziyor. Ana savaş gemilerinde ise fıkrateyn ve muhriple karşılaşacaksınız.
En azında başlangıç aşamasında karşılaşacağınız gemiler bunlar. Gemi satın almanızda mümkün. Görevlerden gelecek kaynakla filonuzu inşa edebilir. Görevlere daha güçlü gemilerle çıkabilirsiniz. Gemileriniz savaşta kaybetmezseniz xp (deneyim) alacaklar ve level atlayacaklar. Tamamen yok edilmemeye çalışın. Uzay gemilerinizin adlarını değiştirmeniz de mümkün.
Equipment  (Ekipman) bölümünde ihtiyacınız olan kaynakları elinizdekilerle değiştirebilirsiniz.
 Görev başlangıcı diyalogu sizi baydıysa kolayı var, konuşmaları Skip ile atlayabilirsiniz. Eğer hikaye için oynuyorsanız elbette ilginçte bulabilirsiniz. Sizi gidi ‘loverboy’lar sizi.. Biri hava da aşk mı var dedi? Var bir şeyler J



                                   Haydi savaşalım!
  Savaş ekranımızın sol bölümünde seçili gemilerimizin Iyon topu, ikili lazer tareti, Şarjlı kalkanlar , hedef bilgisayarı, itici güç vs geminin teknik ağacında araştırılmış hazır sistemleri bulunuyor. Bazıların bütün savaş sırasında her Turn ‘de kullanabilirken bazılarını birkaç turn beklemek zorundayız ( cooldown). Her silah her düşman için etkili olmayabilir. Ağır lazerlerinizi düşman ana gemilerine kullanınız. Hızlı avcılara ise ikili lazer taretlerinizle saldırınız. Birden gözümün önüne Savaşyıldızı Galaktica’ nın ikili lazerlerinin Saylon avcı gemilerini hedefleyip vurma sahneleri geldi.


Hex savaş ekranına aşina değilseniz şöyle açıklayabiliriz. Bal peteklerini andıran hexagon-altıgen bir ağ üstünde bulunuyoruz. Geminizle sıranız geldiğinde gidebileceğiniz alan aydınlatılmış. Ortada astroid kuşakları görebilirsiniz bunları alan bombaları kullandığınızda yok edebilirsiniz. Ama üstlerinden geçemezsiniz. Hareket ve aksiyonunuzu yaptıktan sonra unit done ile diğer geminize geçebilirsiniz.  Hareketleriniz sınırsız olamadığı için savaşın turn sayısına ve görev ya da görevlerinizin içeriğine dikkat etmeniz gerekiyor.




Ne kadar güçlü gemilere sahipte olsanız , kolay mod da bile kaybedebilirsiniz. Oyun oldukça akıllı bir yapay zekaya sahip.
Gelelim notlarımıza
Grafik : (Sıra tabanlı strateji olarak) : 8
Arayüz: (Gayet açıklamalı ve kullanışlı) :8
Müzik: (Uzayda olduğunuzu hissettiriyor ama değişmiyor.) :7
Efektler: (Strateji için oldukça iyi) : 8
Arkadaşlar önümüzde ki ay bir başka oyunda görüşmek üzere sevgiyle, hoşça kalın.
Seyhan Gürsoy

Twitter: Xeyhan
Youtube Kanalı:Xeyhan

Yorumlar

Popüler Yayınlar